Masz projekt lub wstępną koncepcję ramy roweru ale nie wiesz czy twoja konstrukcja wytrzyma rzeczywiste obciążenia. Możemy przetestować ją dla Ciebie w naszymi wirtualnym laboratorium stosując metody i obciążenia zgodne z normą ISO 4210. Stworzymy model MES na podstawie dostarczonych plików CAD (.igs lub .stp) lub rysunków 2D / szkiców. W przeciągu kilku dni damy Ci odpowiedź czy twoja rama może sprawdzić się w rzeczywistości oraz czy i jak należy ją ulepszyć.
przeprowadzamy z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania do analiz inżynierskich metodą elementów skończonych (MES) które gwarantują bardzo dobrą zgodność z rzeczywistymi testami.
analizy wytrzymałościowe z uwzględnieniem plastyczności materiału oraz zjawiska kontaktu
analizy zmęczeniowe aluminium, stali, materiałów kompozytowych oraz połączeń spawanych
symulacje zderzeniowe - dynamiczne uderzenie wahadła w widelec
symulacje MES kompozytów – ramy kompozytowe zbrojone włóknem węglowym/szklanym
Najczęstszą przyczyną pęknięć ram rowerowych jest zjawisko zmęczenia materiału. Cyklicznie zmieniające się obciążenia powodują powstawanie tzw. pęknięć zmęczeniowych występujących zazwyczaj w miejscach karbów naprężeniowych jak np. krawędzie spoin. W zależności od przeznaczenia roweru (rower górski, wyścigowy, miejski, elektryczny) wartości oraz przypadki obciążeń są odpowiednio dobierane do badań zmęczeniowych.
Przy projektowaniu roweru oprócz designu liczy się jego wytrzymałość i trwałość a ta zależy od wielu czynników. Projektując ramy rowerów miejskich, wyczynowych czy elektrycznych warto zapoznać się z wymaganiami normy ISO-4210. Konstrukcja roweru aby spełnić wymagania ISO-4210 musi przejść szereg testów zmęczeniowych i wytrzymałościowych. Podczas testów symuluje się różnorodne obciążenia które mogą wystąpić podczas użytkowania jak: stanie na pedałach, obciążenia zmęczeniowe podczas skakania, obciążenia podczas hamowania, uderzenia i wypadku.
Zamiast budować kilka lub kilkanaście prototypów można cały proces prototypowania przeprowadzić wirtualnie w naszym centrum symulacji.
Specjalne techniki modelowania połączeń spawanych (submodeling) pozwalają nam dokładnie wyznaczyć amplitudy naprężeń na krawędzi spoiny, czyli tam gdzie zazwyczaj następuję rozwój pęknięcia zmęczeniowego. Mając zakres naprężeń oraz dane materiałowe można z dużą dokładnością określić trwałość zmęczeniową połączenia już na etapie projektowania, przez to uniknąć potencjalnych problemów podczas rzeczywistych testów.
Odwiedź nas w mediach społecznościowych
SimDes Partner
tel:
+48 514 514 243
email:
adres:
ul. Żurawia 6/12 lok. 766
00-503 Warszawa
Polska
Napisz do nas